Utebliven tid
Tidbok
Uteblivande registreras genom att högerklicka på tid och välja [Utebliven]. Vid uteblivande skapas det automatiskt en journalrad samt att uteblivandet hamnar i Bevakningslista med typ Utebliven.
Vid utebliven visas följande dialogruta
- Anledning: Utebliven är förvald, inga andra val finns
- Förklaring: Visas med förvald text som går att komplettera eller ändra till annan fördefinierad text. För att välja text från textbanken, klicka på pilen.
Texten kommer med i den journalrad som skapas - Debitera patient: Markera för att lägga till en avgift för uteblivande (förvalt pris hämtas från Inställningar > Resultatenhet > Ekonomi), men är ändringsbart till valfritt belopp.
Debiteringen hamnar som en skuld via Patient > Ekonomi - Skicka E-post: Markeras för att skicka bekräftelse på utebliven tid via e-post.
Valet finns att markera när e-postadress är registrerad och patient accepterar e-post - Skicka SMS: Markeras för att skicka bekräftelse på utebliven tid via SMS.
Valet finns att markera när mobilnummer är registerat och patient accepterar SMS-utskick - Skriv ut uteblivande brev: Markeras för att skicka uteblivandebrev till patienten.
Texten som hämtas in är fördefinierad och är inte ändringsbar - Övriga bokningar: Visar patientens övriga bokningar
Tryck [OK] för att registrera uteblivandet.
För att ändra text som skickas via e-post och SMS, läs mer här: Inställning Avbokning / Utebliven (text)
Ångra Utebliven
Ångra utebliven registreras genom att högerklicka på tiden i tidboken och välja [Ångra utebliven].
Uteblivandet tas bort från bevakningslistan och en journalrad skapas. Har uteblivandet debiterats behöver det manuellt tas bort från Patient > Ekonomi.
Var artikeln till hjälp?
Toppen!
Tack för din feedback
Vi beklagar att det inte var till hjälp
Tack för din feedback
Feddback skickat
Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov