Hur felsöks "Ingen sensor hittades"?

Får du meddelandet "Ingen sensor hittades" när du aktiverar utrustningen innebär det att sensorn inte har någon kontakt med datorn eller att datorn inte lyckas identifiera sensorn.

Om datorn inte kan identifiera sensorn kan det bero på otillräcklig strömförsörjning från USB-porten eller att sensorn inte är korrekt installerad.


För att försöka avhjälpa problemet kan du testa följande:

  • Stäng eventuella andra röntgenprogram som är öppna
  • Koppla ur sensorn ur datorn och koppla in den igen. Vid behov kan du även testa att byta USB-port
  • Starta om FRENDA Röntgen
  • Starta om datorn


Om det inte fungerar trots att du genomfört samtliga punkter hänvisar vi till din lokala tekniker eller leverantören av sensorn.

Var artikeln till hjälp?

Toppen!

Tack för din feedback

Vi beklagar att det inte var till hjälp

Tack för din feedback

Berätta för oss hur vi kan förbättra den här artikeln!

Välj minst en av orsakerna
CAPTCHA-verifiering krävs.

Feddback skickat

Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov

010-128 54 60 support@frenda.se Fjärruppkoppling