Kategorier
Startsida
Patient
Rapport
Kommunikation
Försäkringskassan
Inställningar
FRENDA Röntgen
Hur felsöks "Ingen sensor hittades"?
Får du meddelandet "Ingen sensor hittades" när du aktiverar utrustningen innebär det att sensorn inte har någon kontakt med datorn eller att datorn inte lyckas identifiera sensorn.
Om datorn inte kan identifiera sensorn kan det bero på otillräcklig strömförsörjning från USB-porten eller att sensorn inte är korrekt installerad.
För att försöka avhjälpa problemet kan du testa följande:
- Stäng eventuella andra röntgenprogram som är öppna
- Koppla ur sensorn ur datorn och koppla in den igen. Vid behov kan du även testa att byta USB-port
- Starta om FRENDA Röntgen
- Starta om datorn
Om det inte fungerar trots att du genomfört samtliga punkter hänvisar vi till din lokala tekniker eller leverantören av sensorn.
Senast uppdaterad: 2023-02-17
Var artikeln till hjälp?
Toppen!
Tack för din feedback
Vi beklagar att det inte var till hjälp
Tack för din feedback
Feddback skickat
Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov