Incheckning

Systemet är framtaget med surfplattor i åtanke, men datorer med touchskärm eller muspekare, och incheckningsstationer med en inbyggd webbläsare fungerar också! 
Incheckningen sköts genom touchskärm, eller muspekare, ej via tangentbord. 

Syftet är att ni inte ska behöva ha en fullbemannad reception. Och att införskaffandet av utrustning skall ha låga kostnader och vara enkla att byta ut.

 

Steg 1 För att komma igång med tjänsten gå till Inställningar – Klinik – Incheckning 

 

 

Lösenord  

  • Välj [Nytt lösenord]. Lösenordet måste vara minst 8 tecken och innehålla minst en versal bokstav, en gemen bokstav, en siffra och ett specialtecken som t ex & % + / 

  • Lösenorden kan ändras när ni önskar. Och används vid inloggning när man använder Länk till incheckning.
    Inloggningen på er surfpatta

Textmeddelande 

  • Skriv en valfri text. Texten visas på skärmen efter att patienten har checkat in t ex "Du är nu incheckad, var god sitt ner i soffan och vänta."  

Länk till incheckning 

  • Länk till er unika hemsida – att klistra in i valfri hårdvara(dator,surfplatta,mobil). 

 

Steg 2  Använd länken i Steg 1 och lägg in denna i enhetens webbläsare (med enhet avses den utrustning ni skaffat för ändamålet, Surfplatta,mobil,dator) . Inloggningen på enheten gäller 1år,därefter får man logga in på nytt

 

 

Patienten klickar på skärmen och anger sitt fullständiga personnummer ÅÅÅÅMMDDXXXX 

Patienter som har flera tidbokningar samma dag kan checka in de tider som är inom 2 timmar 

 



Efter 30 sekunder återgår incheckningen till ovanstående sida. Detta för att patienten ej skall behöva göra något efter att ha checkat in.

 

Behandlaren får information om att patienten är incheckad.

 

Sidbrytning 

Ny ikon på tidbokningen som informerar att patienten är incheckad 

 

Mottagningen kan ångra incheckningen i Tidboken via högerklick på bokningen och välj Ångra incheckning 

 

Incheckningen visas även under Historik på tidbokningen. 

 

Patienter som ej har fullständigt personnummer eller eventuellt fel får anmäla sig i receptionen.  

 

 

Var artikeln till hjälp?

Toppen!

Tack för din feedback

Vi beklagar att det inte var till hjälp

Tack för din feedback

Berätta för oss hur vi kan förbättra den här artikeln!

Välj minst en av orsakerna
CAPTCHA-verifiering krävs.

Feddback skickat

Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov

010-128 54 60 support@frenda.se Fjärruppkoppling