Fakturatjänst
Fakturatjänst
Tjänsten behöver ställas in för att den skall kunna användas, detta görs under Inställningar
Valet/knappen blir endast aktiv när det finns en upparbetat skuld på patienten.
- Klicka på [Fakturatjänst]
- Verifiera patientens personnummer och klicka på fortsätt. Observera att det då sker en kreditupplysning på patienten, om kreditupplysningen inte blir godkänd får patienten betala på annat sätt.
3. Kopia till patient skrivs ut med information om att det kommer att läggas på en avgift. Dagen efter köpet utbetalas pengarna till praktikern och samtidigt skickas fakturan till patientens folkbokföringsadress
Om man får ett avslag på kreditprövningen från Fakturatjänst får man en varning att Faktura tjänst ej kan användas på patienten
Patienten betalar en fakturaavgift och möjlighet till delbetalning från 3 till 36 månader finns.
Kontakta Fakturatjänst via telefon för ytterligare information.
Fakturatjänst Payzmart
Tjänsten avser kunder utanför Praktikertjänst och för att den skall kunna användas behöver man ansöka hos Payzmart.se
Uppge där att ni använder FRENDA, när Payzmart godkänt och handlagt er klinik skickar de informationen vidare till oss. Vi gör de sista inställningarna i FRENDA för att få igång tjänsten direkt via journalsystemet. Efter detta får ni en utbildning av Payzmart och kan sedan använda tjänsten
- Klicka på [Fakturatjänst]
- Verifiera patientens personnummer och klicka på fortsätt. Observera att det då sker en kreditupplysning på patienten, om kreditupplysningen inte blir godkänd får patienten betala på annat sätt.
- Säkerställ att patientens Mobilnummer och Epost stämmer, INGEN fysisk faktura skickas!
- En Kvittospeficikation skrivs ut för att ges till patienten
- Patienten får fakturan digitalt till sin e-post eller mobiltelefon
Dagen efter köpet utbetalas pengarna till kliniken (Ibland kan det dröja någon dag beroende på bank)
Om man får ett avslag på kreditprövningen får man en varning att Fakturatjänst ej kan användas på patienten.
Detta felmeddelande kan inte berätta anledningen pga. sekretess. Men vanligast är att beloppet är för högt, i dagsläget är maxbeloppet på patientens sammanlagda fakturor hos Payzmart 60000 kr
Vid planerad behandling kan man via Payzmart hemsidan göra en förhandsbedömning och få ett belopp godkänt i förväg för att säkerställa att patienten är godkänd för det planerade beloppet innan behandling påbörjas.
En faktura från Payzmart kostar inget extra för kliniken. Inga avgifter eller liknande läggs på patienten heller om man betalar inom 6 månader.
Nedan bifogad bilaga erhölls av Payzmart 2021-06-22 För ev. uppdateringar av denna vänligen se Payzmarts hemsida
Var artikeln till hjälp?
Toppen!
Tack för din feedback
Vi beklagar att det inte var till hjälp
Tack för din feedback
Feddback skickat
Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov