Om mottagningen har Bambora-betalterminaler kan de vilja ha dessa direktkopplade. Om så är fallet ska inställningar för dessa göras på startdagen och ansvarig tekniker har då fått en tid inbokad med en FRENDA-tekniker som hjälper till. Teknikern måste vara på plats på mottagningen och inloggad i FRENDA med hjälp av kostnadsställeansvarig som har behörighet att logga in samt att göra inställningarna.
Om mottagningen ska använda en nätverksansluten betalterminal (iCT250) måste man säkerställa att FRENDA-datorn som ska använda betalterminalen tillåter trafik på port 1337 (ibland kan en lokal brandvägg/antivirus spärra detta). Det är även viktigt att man reserverar IP-adressen för betalterminalen (iCT250) i DHCP.
Ett tips gällande betalterminalerna är att stänga av IPv6 på datorerna. IPv6 har ibland en förmåga att störa Bambora betalterminalen.
Kontakta Bambora vid frågor om själva betalterminalerna.