Kommunikation - SMS (Patient)
Patient > Kommunikation > Sms
Här visas kommunikation till patient som skickats med SMS gällande kallelser/påminnelser på bokade tider, massutskick samt enstaka SMS. För kallelser, påminnelser och massutskick behöver patient ha ett mobilnummer registrerat i grunduppgifter och acceptera SMS.
INNEHÅLLSFÖRTECKNING
Skicka SMS
Knapp [Skicka SMS] används för att skicka enstaka SMS till patient.
- Markera mobilnummer
- Ange önskad text i Meddelande, viss text är redan ifylld som standard
- Tryck [Skicka SMS]
Det går även att ange annat/valfritt mobilnummer.
Till tidbok
Knapp [Till tidbok] används för att öppna tidboken med den tid som är angiven i meddelandet. Markera önskat meddelande, tryck [Till tidbok].
Knappen är endast aktiv för meddelanden som innehåller tidbokning.
Kolumnbeskrivning
- Hantera: Används vid status "Misslyckat". Markera rad och tryck [Markera som hanterad], se nedan. Status ändras till "Misslyckat och hanterat"
- Status: Status för meddelande visas med symbol (t ex blå symbol är levererat), för muspekaren på symbolen för att visa status i klartext
- Typ: Typ av SMS som är skickat, t ex Kallelse, Påminnelse, Massutskick
- Skickat: Datum när SMS är skickat
- Avsändare: Vem har skickat SMS
- Patient: Mottagarens för- och efternamn
- Personnummer: Mottagarens personnummer
- Mobilnummer: Mobilnummer som SMS är skickat till
- Text: Meddelandetext som är skickad
- Sms längd: Antal SMS som är skickat för meddelandet (baserat på antal tecken i meddelandetext)
Markera som hanterad
Knapp [Markera som hanterad] används för att markera misslyckade SMS som hanterade. Antalet misslyckade Sms som visas på Startsidan via Kommunikation påverkas.
Knappen visas enbart när det finns misslyckade SMS för patienten som inte har hanterats.
Information om SMS
Läs mer här: Information om SMS
Var artikeln till hjälp?
Toppen!
Tack för din feedback
Vi beklagar att det inte var till hjälp
Tack för din feedback
Feddback skickat
Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov