Business Intelligence
INNEHÅLLSFÖRTECKNING
FRENDA - Power BI
PowerBi är en tilläggstjänst som debiteras, för kunder som ej är Smile eller PTJ kontakta [email protected] för prisbild.
När det gäller frågor om rapportens innehåll för Smile eller PTJ kan dessa frågor besvaras av respektive organisation, hos PTJ är det er AC som besvarar dessa frågor.
För övriga frågor vänligen mejla: [email protected]
Aktivering
För att aktivera BI i FRENDA för en medarbetare går man in till Inställningar-Resultatenhet-Behörighet.
Där väljer man den medarbetare man skall aktivera tjänsten för. Längst ner finns alternativet "Business Intelligence".
Om alternativet är grått och inte kan väljas så är medarbetarens e-postadress inte inlagd i systemet.
För att lägga in medarbetarens e-postadress be denne logga in med sitt kort.
Gå till Inställningar-Användare-Allmänna och fyll i medarbetarens e-postadress (om PTJ använd ptj-adressen)
Gå sedan tillbaka till Inställningar-Resultatenhet-Behörighet och aktivera Business Intelligence
Rapporten hittas i menyn under "Rapporter"
När den är aktiverad kan den väljas och då visas första gången en inloggnings vy.
Vanliga Fel
Kan ej logga in efter skapat konto
Efter att man skapat inloggningen tar det ett dygn innan man får tillgång till denna efter att man accepterat det mejl man får
Efter man har loggat in har man tillgång till rapporten och alla dess funktioner.
Det går inte att visa den visuella informationen
När användaren får upp detta felmeddelande i FRENDA PowerBI rapporten:
Och sedan trycker på "Se information" så kommer liknande meddelande upp
Detta beror oftast på att något i filterinställningarna blivit fel, och rapporten försöker visa data som inte finns tillgängligt för dig. Den vanligaste lösningen på detta är att klicka på "Återställ filter" uppe till höger i menyn.
Var artikeln till hjälp?
Toppen!
Tack för din feedback
Vi beklagar att det inte var till hjälp
Tack för din feedback
Feddback skickat
Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov