Beställning av E-tjänstekort Praktikertjänst
På grund av ändrade krav från Myndigheten för digital förvaltning ska beställning av E-tjänstekort inte ske via Telia längre. Om du har ett Teliakort gäller kortet tills vidare men man kommer att behöva beställa ny e-legitimation från Praktikertjänst framöver. IT-avdelningen återkommer med information om detta.
Nya E-tjänstekort beställs nu alltid via Praktikertjänsts IT-avd.
Mottagning som börjar med FRENDA
Vid start av FRENDA sker beställning av IT-avdelningen - mottagningen behöver inte beställa.
Koder levereras till medarbetarnas folkbokföringsadress. Korten levereras till PTJ kontor och därefter tar IT avd kontakt med mottagningen för leverans av kort. Finns mottagningen i Stockholmsområdet hämtas kortet av medarbetaren på PTJ kontoret.
Ny personal på befintlig FRENDA mottagning
E-legitimation beställs av kostnadsställeansvarige med fördel via Insikt i andra hand via praktikerservice@ptj.se
Vid beställning - ange namn på verksamhetschef, resultatenhet, kortmottagare,personnummer och ort.
Inga beställningar tas emot via telefon längre.
Koder levereras till medarbetarnas folkbokföringsadress. Korten levereras till PTJ kontor och därefter tar IT avd kontakt med mottagningen för leverans av kort. Finns mottagningen i Stockholmsområdet hämtas kortet av medarbetaren på PTJ kontoret.
Var artikeln till hjälp?
Toppen!
Tack för din feedback
Vi beklagar att det inte var till hjälp
Tack för din feedback
Feddback skickat
Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov