Beställning av E-tjänstekort Praktikertjänst

På grund av ändrade krav från Myndigheten för digital förvaltning ska beställning av E-tjänstekort inte ske via Telia längre. Om du har ett Teliakort gäller kortet tills vidare men man kommer att behöva beställa ny e-legitimation från Praktikertjänst framöver. IT-avdelningen återkommer med information om detta.

Nya E-tjänstekort beställs nu alltid via Praktikertjänsts IT-avd. 

 

Mottagning som börjar med FRENDA

Vid start av FRENDA sker beställning av IT-avdelningen - mottagningen behöver inte beställa. 

Koder levereras till medarbetarnas folkbokföringsadress. Korten levereras till PTJ kontor och därefter tar IT avd kontakt med mottagningen för leverans av kort. Finns mottagningen i Stockholmsområdet hämtas kortet av medarbetaren  på PTJ kontoret. 

 

Ny personal på befintlig FRENDA mottagning 

E-legitimation beställs av kostnadsställeansvarige  med fördel via  Insikt i andra hand via praktikerservice@ptj.se

Vid beställning - ange namn på verksamhetschef, resultatenhet, kortmottagare,personnummer och ort.

Inga beställningar tas emot via telefon längre. 

Koder levereras till medarbetarnas folkbokföringsadress. Korten levereras till PTJ kontor och därefter tar IT avd kontakt med mottagningen för leverans av kort. Finns mottagningen i Stockholmsområdet hämtas kortet av medarbetaren på PTJ kontoret.

Var artikeln till hjälp?

Toppen!

Tack för din feedback

Vi beklagar att det inte var till hjälp

Tack för din feedback

Berätta för oss hur vi kan förbättra den här artikeln!

Välj minst en av orsakerna

Feddback skickat

Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov

010-128 54 60 support@frenda.se Fjärruppkoppling