Vad ska göras i tidigare journalsystem efter starten av FRENDA?

  1. Kontrollera PG/BG kontot på varje dag.
  2. Registrera PG-, BG-betalning i gamla journalsystemet på bokföringsdatum.
  3. Kontrollera varje vecka om du fått betalspecifikationer från Försäkringskassan.
  4. Hantera betalspecifikation och eventuella avslag.  
  5. Kontrollera varje vecka om du fått betalning från Försäkringskassan och registrera den som betald i ditt gamla journalsystem
  6. Använder du Opus, Alma eller Carita gör eventuellt månadsavslut som vanligt eller redovisa enligt er revisors instruktion.

 

Ovanstående rutiner gäller fram till det tillfälle man avslutar det gamla journalsystemet. 

Var artikeln till hjälp?

Toppen!

Tack för din feedback

Vi beklagar att det inte var till hjälp

Tack för din feedback

Berätta för oss hur vi kan förbättra den här artikeln!

Välj minst en av orsakerna

Feddback skickat

Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov

010-128 54 60 support@frenda.se Fjärruppkoppling