Skapa ett ärende Mina ärenden
Välkommen
Logga in

Vad ska göras i tidigare journalsystem efter starten av FRENDA?

  1. Kontrollera PG/BG kontot på varje dag.
  2. Registrera PG-, BG-betalning i gamla journalsystemet på bokföringsdatum.
  3. Kontrollera varje vecka om du fått betalspecifikationer från Försäkringskassan.
  4. Hantera betalspecifikation och eventuella avslag.  
  5. Kontrollera varje vecka om du fått betalning från Försäkringskassan och registrera den som betald i ditt gamla journalsystem
  6. Använder du Opus, Alma eller Carita gör eventuellt månadsavslut som vanligt eller redovisa enligt er revisors instruktion.

 

Ovanstående rutiner gäller fram till det tillfälle man avslutar det gamla journalsystemet. 

Hjälpte det här svaret? Ja Nej

Send feedback
Synd att vi inte kunde vara till hjälp. Hjälp oss förbättra denna artikel med din feedback.