Ersättningsbegäran

FK > Ersättningsbegäran


Här visas samtliga ersättningsbegäran som är skickade till Försäkringskassan för samtliga patienter och vald resultatenhet. 




INNEHÅLLSFÖRTECKNING


Datumurval

Skapad från och Skapad till anges med datumintervall för att presentera ersättningsbegäran för olika perioder. Listan har en begränsning i max antal poster som kan visas, vilket innebär att en längre period behöver delas upp i fler delar om samtliga periodens poster ska kontrolleras. 


Det förvalda visningsintervallet är en vecka tillbaka i tid.


Händelse

Händelse används för att filtrera poster i listan. Följande val finns: Alla, Avslagna - Ej hanterade och Avslagna makuleringar - Ej hanterade.


Avvikelse

Avvikelse används för att filtrera poster i listan. Följande val finns: Ingen filtrering, Visa alla avvikelser, Tillgodo patient, Avdrag Patient, Avdrag mottagning och Tillgodo mottagning. 


Gruppera

Gruppera används för att sortera de ersättningsbegäran som visas i listan. Följande val finns: Ingen Gruppering, Avvikelse, Behandlare, Bekräftad status, Betalspecifikation och Patient. 


Högerklicksmeny


Vid högerklick i listan går det att öppna journalen eller ekonomin för respektive patient. Listan kan i sin helhet Visas i Excel eller Exporteras direkt till Excel.


Visa mer information (+)

Använd + på ersättningsbegäran för att visa mer information, t ex om vilka tillstånd/åtgärder som ingår.


Visa FK-logg

Knapp [Visa FK-logg] används för att visa detaljer/historik om en ersättningsbegäran, t ex av vilken anledning Försäkringskassan har meddelat Avslag eller datum för när en manuellt handlagd ersättningsbegäran har blivit godkänd. Knapp [Visa FK-logg] finns på ett flertal ställen i programmet. 


Markera ersättningsbegäran och tryck [Visa FK-logg] för att visa loggen:



Sätt som hanterad

Knapp [Sätt som hanterad] används för att klarmarkera ersättningsbegäran som tagits bort i Frenda men där makuleringen inte har gått igenom hos Försäkringskassan pga felsvar. I de här fallen behöver Försäkringskassan kontaktas för att makulera ersättningsbegäran. Vid osäkerhet, kontakta supporten för ytterligare information. 


Var artikeln till hjälp?

Toppen!

Tack för din feedback

Vi beklagar att det inte var till hjälp

Tack för din feedback

Berätta för oss hur vi kan förbättra den här artikeln!

Välj minst en av orsakerna
CAPTCHA-verifiering krävs.

Feddback skickat

Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov

010-128 54 60 support@frenda.se Fjärruppkoppling