Allmänna tips:
Rensa Internet Explorer cachen med jämna mellanrum eller ställ in så att webbläsaren gör detta automatiskt varje gång den stängs.
Kritiskt systemfel:
Rensa Silverlight cachen.
Öppna Microsoft Silverlight, klicka på Programlagring, markera webbplats och klicka Ta bort.
Nästa gång du startar FRENDA efter gjort ovanstående så kommer du få upp en Silverlight-ruta som efterfrågar om du vill öka tillgängligt lagringsutrymme, klicka Ja på denna.
Smartkortläsare reagerar inte:
Detta beror med största sannolikhet på att drivrutinerna för kortläsaren inte är installerade. Se leverantören av kortläsarens hemsida för drivrutiner.
Vit skärm vid start av FRENDA:
Kontrollera att rätt URL är inlagd under Trusted Sites (Betrodda Platser) i Internet Explorer.
Någon av följande URL:er ska finnas där:
Praktikertjänst: https://*.ptj.se
Icke-Praktikertjänst: https://*.frenda.se
Behörighetsfel:
Kostnadsställes ansvarig har inte tilldelat tillräckliga behörigheter.