Skapa ett ärende Mina ärenden
Välkommen
Logga in

Felmeddelande när man skickar ersättningsbegäran - kontonummer saknas

Kunden ringer och får felmeddelande "kontonummer saknas" när de ska skicka ersättningsbegäran till Försäkringskassan. 


Lösning Praktikertjänsts kunder

Skicka ett brådskande ärende till Eva Alfredsson. Hon lägger sedan in kostnadsställets plusgironummer i Försäkringskassans portal. 

Man måste alltid ange plusgironummer hos Försäkringskassan när kostnadsstället har ett nytt klinik id. 

När registrering sker i portalen kan man direkt börja skicka till Försäkringskassan - ingen nattsynkning behövs. 


Lösning externa kunder

Kunden måste själva gå in på Försäkringskassans portal och registrera kontonummer. Ändringen slår igenom på en gång och man kan skicka ersättningsbegäran. 

Behöver kunden hjälp kan de vända sig till Försäkringskassans support. 

Hjälpte det här svaret? Ja Nej

Send feedback
Synd att vi inte kunde vara till hjälp. Hjälp oss förbättra denna artikel med din feedback.