Skapa ett ärende Mina ärenden
Välkommen
Logga in

Felsökning om FRENDA inte fungerar

Allmänna tips: 

Rensa Internet Explorer cachen med jämna mellanrum eller ställ in så att webbläsaren gör detta automatiskt varje gång den stängs.


Kritiskt systemfel: 

Rensa Silverlight cachen.

Öppna Microsoft Silverlight, klicka på Programlagring, markera webbplats och klicka Ta bort.

 Nästa gång du startar FRENDA efter gjort ovanstående så kommer du få upp en Silverlight-ruta som efterfrågar om du vill öka tillgängligt lagringsutrymme, klicka Ja på denna. 

  

Smartkortläsare reagerar inte: 

Detta beror med största sannolikhet på att drivrutinerna för kortläsaren inte är installerade. Se leverantören av kortläsarens hemsida för drivrutiner.

        

Vit skärm vid start av FRENDA:   

Kontrollera att rätt URL är inlagd under Trusted Sites (Betrodda Platser) i Internet Explorer.

    

Någon av följande URL:er ska finnas där: 

Praktikertjänst: https://*.ptj.se 

Icke-Praktikertjänst: https://*.frenda.se   


Behörighetsfel:

Kostnadsställes ansvarig har inte tilldelat tillräckliga behörigheter.

    


 



Hjälpte det här svaret? Ja Nej

Send feedback
Synd att vi inte kunde vara till hjälp. Hjälp oss förbättra denna artikel med din feedback.